Itkisin jos sinä kuolisit.

Minun tulisi ikävä kesää, auringonsäteitä iholla.
Ja tuntemattomien hymyjä kirjakaupassa kun ostan kolme punaista kynää, sävy sävyyn kynsilakkani kanssa.
Ja bensiinin tuoksua.
Ja kitaran virittämistä terassilla kello puoli kolme lauantain ja sunnuntain välisenä yönä.
Ja kirkkaankeltaista kesäkassia jonka jätin teinihennesin yläkerran viimeiseen sovituskoppiin vasemmalta katsoen.

Minun tulisi ikävä tupakantuoksua hiuksissa.
Ja sitä kun tyttöystävä istuu pikkukatolla minun ikkunan ulkopuolella ja polttaa yhden savukkeen.
Ja sitä tunnetta kun tekee jotain hyvää jonkun puolesta.
Ja sadetta.

Minun tulisi ikävä sitä kaktusta jonka olen majoittanut ikkunalaudalleni.
Ja yksin tanssimista, omassa huoneessa yöllä kun kaikki muut nukkuvat.
Ja puhelinkeskusteluja pienistäsuurista asioista.
Ja hämähäkkejä.
Ja sitä Kate Nashin biisejä.
Ja sitä kuinka kivalta tuntuu kun joku sanoo "olen ihastunut sinuun".

"Toivon että olisin lempityttösi, ja että olisin syysi olla täällä, ja että hymyni olisi olisi sinusta kaunein hymy kaikista. Toivon ettet saisi minua selvitettyä, ja että pitäisit minua kädestä, ja että et koskaan unohtaisi ilmettä kasvoillani silloin kun ensikertaa tapasimme. Toivon että rakastaisit minua, ja että tarvitsisit minua, ja että olisin viimeinen asia mielessäsi ennen kuin nukahtaisit."

Ei kommentteja: